Müslüman olan bir kimse,ilk önce ”La ilahe illallah,Muhammedün resülullah” kelimesinin manasını bilmek ve ona inanmanın farz olduğunu bilmesi gerekir.Manası; Allahtan (c.c) başka ilah yoktur.Muhammed (s.a.v) onun peygamberidir.Bu kelimeye ”Kelime-i tevhid” anlamına gelmektedir.Her müslümanın görevidir kelime-i tevhidin anlamını bilmeli ve ona inanmalıdır.Bunları,isbat ve delil ile akla uydurması farz değildir.Kelime-i tevhidin anlamını,Kur’anı Kerim bildirmekte,Resulullah (s.a.v ) bunu bizzat açıklamaktadır.Ashab-ı Kıramın hepsi, bu açıklamaları öğrendi ve kendilerinden sonra gelenlere bunu bildirdiler.Ehli sünnet Alimleri Ashab-ı Kıram’ın bildirdiklerini hiç bir oynama yapmadan olduğu gibi kitaplara geçirerek bizler ulaştırdılar.Herkesin ehli sünnet i’tikadını öğrenmesi bu inançta birleşmeleri, birbirlerine iyi davranmaları sevgi ile bağlanmaları gerekmektedir.
Saadetin,mutluluğun tohumu,bu i’tikaddır ve bu i’tikadda birleşmektedir.
Kelime-i tevhidin anlamını ehli sünnet alimleri şöyle bildiriyor:İnsanlar yok idi, sonradan yaratıldı.İnsanları bütün canlıları Allah’u Teala yarattı.Bu yaratan birdir (vahdaniyet).Benzeri ve ortağı yoktur o hep vardır (Vucud).Varlığının başlangıcı yoktur ve ezelidir. (Kıdem).Rab hep vardır varlığını sonu olmaz onun hep var olması lazımdır Rabbimiz yok olamaz,bakidir (Beka).Varlığı kendindendir hiç bir neden ihtiyaç duymaz (Kıyam Binefsihi).Ona muhtaç olmayan hiç bir şeyi yoktur herşeyi yoktan var eden her varı her an varlıkta durduran odur o madde değildir ve yada cisim değildir ölçülmez şekli yoktur bir yerde değildir nasıldır diye sorulmaz akla hayale gelen hiç bir şey o değildir o bunlara benzemez.(Muhalefetün Lil-havadis)Bunlar hep onu mahluklarıdır o mahlukları gibi değildir.Hayale akla gelen her türlü şeyi o yaratmıştır.Yukarıda,aşağıda,yanda değildir.Allahü Tealanın sıfatları vardır.Sıfat’ı sübitiyyesi sekizdir:Hayat,İlim,Semi,Basar,Kudret,İrade,Kelam,Tekvin.Bu Sıfatlarında hiç bir değişiklik yapılmaz değişiklik yapılması kusur anlamına gelir.Rabbimizde noksanlık,kusur yoktur.Bu dünyada,onu kendisini bildirdiği kadar bilmek ve ahirette görmek vardır.Dünyada nasıl olduğu anlaşılamadan bilinir.O oradada anlaşılamadan görülecektir.