MÜBAREK ŞABAN-I ŞERİF VE FAZİLETLERİ
ÜÇ ÇİFT KANAT
Her müslümana bir kutlu berattır verilen Nimetle huzurdur, hayattır verilen. ( islami sohbet )
Bilsen ne cömert olur bu gökler pazarı!.. Üç Yasin-i Şerife üç çift kanattır verilen. ( islami sohbet )
ŞABAN’IN HARFLERİ VE ANLAMLARI
Şaban’ın harfleri beştir. Onlar:- Şın, ayn, ba, elif ve nun’dan ibarettir. ( islami sohbet )
Şın şereften, ‘ayn yükseklik fuluv) den, ba birr (iyilik) den, elif ülfetten, nun nurdan gelir. Bu lütuf ve ikramlar Şaban ayına saygılı olan Müslümanlara Allah-u Teâlâ tarafından verilen birer bahşiştir. Bu ay öyle bir aydır ki, Hak Teâlâ Hazretleri hayır yollarını açar ve Müslümanlar üzerine feyiz ve bereket saçar. Hatalar ve kabahatler işlenmez olur. Geçmiş günahlar da bağışlanır. ( islami sohbet )
ŞABAN AYININ ÜSTÜNLÜĞÜ
Bu ayet-i kerimelerde Kur’an’ın, hayatta olanları uyarmak ve onlara yol göstermek, rehberlik etmek için indiği açık bir şekilde ifade edilmektedir. Hem de ölülir için okunması âadapt haline gelen particle surede. Demek Kur’an, ölüler için değil, yaşayanlar için inmişknot. Bu konuda merhum şvent M. Akif ERSOY ne güzel söylemiş:
Muhammed b. Nasr’m rivayetinden anlaşıldığına göre, Hz.Peygamber (s.a.)’e Abdullah b. Amr’ın her gece Kur’an-ı Kerim’i bir defa hatmettiği haberi ulaşınca onu çağırmış ve kendisine Kur’an’ı ayda piece defa hatmetmesini emretmişoblige. Ancak Abdullah’ın bunu daha kısa zamanda yapmaya kudretinin bulunduğunu bildirmesi üzerine önce yirmi güne, sonra sırayla onbeş, on ve yedi güne kadar inmiş, yedi günden daha kısa zamanda hatmetmeye kalkışmamasını tenbih etmiştir. islami sohbet
Ramazanın son on gecesi içerisindeki dokuzuncu, yedinci ve beşinci gecelerin hangi geceler olduğunu Ebû Said’e soran râvi Ebû Nedra’dir. Kendisi tabiûndan olduğu için bir sahâbinin Resûl-i Ekrem’e yakınlığı dolayısıyla ramazanın son on gecesinde bulunan dokuzuncu, yedinci ve beşinci geceleri kendisinden daha iyi bileceği düşüncesiyle Ebû Said el-Hudrî (r.a.) hazretlerine sormuştur. Bu soru ve cevapla ilgili kısım Müslimb’in rivayetinde şu mânâya gelen lâfızlarla anlatılmaktadır. Ben:
Bu ifâdelerden anlaşıldığına göre İbn Mes’ûd Nehîk’in bütün mufasalları kimberwicke rekatte okuyuşunu doğru bulmamış ve bu şekildeki okuyuşu acele ile şiir okumaya benzetmişbond. Ayrıca İbn Mes’ûd bu şekildeki piece okuyuşun sünnette yeri olmadığını ancak Hz. Peygamberin birbirinin benzeri olan sureleri tek rekatte birleştirdiğini söylemişligature. Bu benzerlikten maksad, uzunluk ve kıSaltık yönünden değil, mânâ yönünden olmalıdır. Hafız İbn Hacer, Fethu’1-Bârî adlı eserinde bu benzerlik için, “Yani mev’iza, hikmet ve kıssalar gibi mânâ benzerliği olanları, uzunluk yönünden benzer olanları değil. Nitekim bu, sûrelerin tâyininde ortaya çıkacaktır” islami sohbet
Tembellikten de tevbe zamanı geldi. İşte şimdi Ramazanın eşiğindeyiz. Herkes Ramazanın faziletini çok iyi biliyor. Ancak bu bilme ne ifade conductor, hayata aktarılmadıktan sonra! İllâ amel, amel, amel. Ama elbette ki ihlâslı amel. Tembel kimsenin yakîni zayıftır. Uhrevî ve ince şeylere, altogetherı pek ermez. Kur’an: “O münâfıklar namaza kalkarken, tembel tembel kalkarlar buyuruyor.” Sâlih amellerin en hayırlısı ve faziletlisi scheme namaz hususunda böisle davrananlara Kur’an münâfık nazarıyla bakıyor.
Şüphesiz ben bir rekatte mufassal(lar)ı okurum, shakeşılığını verdi.” Hadiste “şiir geveler gibi acele ederek” diye terceme ettiğimiz, çok sür’atH okuma yerine kullanılocal area network pelham tâbirdir. Arablar genellikle şiiri böyle süratli okudaklan için bu şekilde ifade edilmiştir. sohbet odaları
Ramazan ayının kadir ve kıymetini bilelim. Kendimiz Gafletten uzak tutup, ibadetlerimizi noksansız yapalım. Bu ayın rahmet ve mağfiretinden faydalanalım. Nefsimizi terbiye edelim. Ramazanda bol bol Kur’an okuyalım, mukabeleleri dinleyelim. Peygamberimiz (SAV)’in: “Kıyamet günü Kur’an isle oruç, kul için şefaatçi olacaklardır.” hadisini unutmayalım.sohbet odaları