Din tarifinin açıklanması
1. Din Allah Tasta tarafindan konulur. O’ndan başkasinın din koyma hakkı
olmadrğı gibi, dini hükümleri islami sohbet , değiştirme ve kaldirma hakki da yoktur. Peygamber-
ler de, Allah’in dinini tebliğ ederler, kendiliklerinden bir islami sohbet şey ilave edemez veya
çıkaramazlar. Bugün meseta Hiristiyanllımım birçok hurafelerle dolu olması
(Hazret-I isa’nın Allahm oğlu olmasl ve ilahlığa ortak olması. Gibi) tamamen
insanıann kendi keyiflerine göre hükümler koymaların sonucu olmuştur.
2. Din Allah’dan gelen bir vahye dayanır. Büyük melek Cebrail vasıtasryla
Aılah’ın Peygamber olarak seçtiği insana, Alıah’ın diıediği herşey gizıi, süratli
emniyetıi bir şekilde ulaştınir. islami sohbet Buna vahiy denir. Her önüne gelenin peygamberiık
iddiasina kalkmasını önlemek için de o peygambere kimsenin benzerini yapaml-
yacağr bir mucize verilir. islami sohbet 3. Dini hükümıer üç ana bölümde toplamr
a}inanç Buna itikad denilir(Akaid dediğimiz kıslm budur)Başta Aılah’a
iman olmak üzere, Alıah’in inamımasını emrettikıeri bölüm.
b» Ameı insarAn Aılah’a karşı yapmakla görevıi olduğu ibadetler ve
insanıarın birbirine karşr münasebetıerini düzenıeyen bölüm.
c) Ahıak Kendi şahslmlza ve diğer varllklara karşl vazifelerimiz.
işte isım dini, getirdiği bu üstün hükümlerle, dünyada ve ahirette saadete
ulaşmanın yollanm gösterir. Aklllı insanlann kendi arzu ve istekleriyle bu emir ve
yasakıara uymasl, onlan dünyada ve ahirette saadete ulaştrracaktır.
Dini hükümıerin deıilerıe (mecnunlarla) bir ilgisi yoktur.
ııı-insanıarın Dine Oıan lhtiyacı
A. Din insanıann vazgeçemiyeceği bir ihtiyacrdır. Çünkü aslmda Allahq
inanmayanıar bile, kurtuıuş imkanlannın kalmadlğl zamanlarda”Allah’im…”\
demeğe başlar ve kendiıerine bir dayanak ararlar.
B. insanın bir bedeni, bir de ruhu islami sohbet vardir. Yemek, içmek.., bedenin ihtiyacı-
dır. Bunlar yerine getirilmezse hastalık başlar. Ruhun da ihtiyaçıan vardir, bu
ihtiyaçların başmda da bir dine bağlanma ve Aılah’a inanma geıir. Ruhun ihtiyaç-
ıarı da giderilmediği takdirde ruhi hastalıklar başıar. Bedeni hasta oıanın zaran
çoğu zaman kendine, ruhu hasta islami sohbet olamn ve meseta bir yalancinın, sahtekann,
iftiracının zaran topıumadir.
C. Din insanıara teselli kaynağr oıur. Dünyada aradlkıanm bulamayan,
insanıar, haksızllğa uğratrlanlar, hastaırkla ömür geçirenıer bütün teselliıerini
ahırette kavuşacakıan bir hayata bağlarlar. Ayıca bir dine bağlar olmak insan islami sohbet
fazilete sevkeder, çeşit çeşit iyilikleri karşrlık beklemeden yaptınr.